Sunday, September 28, 2008

KATA AYAH...

Posted by take5shopOn9 at 7:16 AM
1 pagi usai subuh ayah balik dari surau bertanya pada aku ' dah bayar zakat?'. dengan selamber aku menjawab, 'ha..? dah kene bayar ke (maklum la selama nie aku tak berapa heran hal nie), duit takde lah yah..'. ayah membalas 'owh beli benda nie bayar bulan2 ada lak duit (maksudnya broadband) bayar zakat tak sampai sepuluh hinggit dah bersungut'. aku bukan bersungut tapi terkejut je. wah nampak gaya aku dah ada tangungjawab berzakat. kata ayah ikutkan ayah kampung bayarkan sebab aku dibawah tanggungannya. tapi ayah nak bagi aku penalaman dan perasaan tanggungjawab sebagai umat Islam membayar ZAKAT. insyALLAh..aku akan pergi bersama akak ke masjid negeri nanti berjumpa Ust Jalalludin (bekas tok guru mengaji al-quran) untuk membayar zakat. terasa rindu pada Ust. terima kasih kerana mendidik aku mengaji, banyak jasamu. hanya ALLAH yang akan membalasNya.

0 comments:

About Me

My photo
Name It, You Get It Here!

Followers

 

...NanA r0cK... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei