Friday, May 15, 2009

TERIMA QASEH CIKGU

Posted by take5shopOn9 at 4:25 PM 0 comments
16 mei semua yang bergelar pelajar dari kecik umur sampai lah ke besar umur pasti akan tahu ertinya. SELAMAT HARI GURU buat semua cikgu yang telah dan pernah mengajar aku dari tak tau apa-apa hingga tahu dan melahu. begitu juga mak ayah dan keluarga yang menjadi guru aku secara tidak berdaftar di gomen. malahan si polan-si polan yang pernah mengajar aku bila aku bertanya itu ini. kamu juga boleh di panggil cikgu.

dah lama sangat meninggalkan zaman papan hijau berdakwat kapur yang aku tidak suka pegang. boleh menjadikan jari-jari aku panas. duduk di bangku dan meja kayu. laci meja penuh dengan buku teks sebab malas nak bawa ke hulu-hilir. tinggalkan sahaja dibawah meja dengan keselamatan kunci pintu kelas

TABIKA KEMAS KAMPUNG TELOK; 1992

maaf aku lupa cikgu punya nama. sebab masa nie ingat main je. bergurau ngan kawan-kawan. bergaduh. cikgu pun tukar bersilih ganti. poning kepalo eh dengan budak-budak nie. 

SEK.KEB PASIR PANJANG; 1993-1998

Pn. Hjh Seri Teni : cikgu BI yang best dan sporting kadang ke'lazer'annya boleh membuatkan berdarah juga telinga. lama sangat tak berjumpa masih berkhidmat lagikah?

Pn. Norseha : cikgu Sains. anaknya amiruzzaki kawan sekelas aku juga. cikgu pakai kereta toyota warna kuning. sangat laju membawa kereta apabila kelewatan di sekolah. kata khidmat dari beliau. 'apa yang kamu ingat? teringat mambang dirumah?' pernah aku bertanya, mambang tue apa cikgu. kepada sesiapa yang tak siap kerja inilah kata pujangga darinya.

En.Mustaza Shapie : cikgu BM. kadang boleh bawa borak dan bergurau. bila tak siap kerja kene lah berdiri hulur tangan di telangkupkan. lalu diambil pembaris panjang warna kuning di ketuk la jari jemari pelajarnya. auwwww.... sakit woo.. membawa kereta proton saga dan sangat meminati bola sepak hingga pernah injured lutut.

Sir Kavi : cikgu BI darjah 5 & 6. mesti panggil 'sir'. sporting gile. kalau 1 ari sir tak masuk kelas boleh jadi 'weng'. anak-anaknya mak aku jaga. seorang yang gila kereta. boleh dikata tiap 2 tahun tukar kereta. aku pun tumpang sekaki ke sekolah kalau ayah outstation. aku suka kereta wira warna biji kundang yang dahulu.

Pn. Norliza : cikgu BI darjah 3. baik dengannya dulu. pernah dia menangis sebab aku tak tegur dan berborak dengannya. ada krisis menyebabkan aku memaksa diri berjauh (kes pelajar lain jeles ngan aku). at last kami berbaik semula. dimana ye cikgu sekarang. dengarnya pulang ke kampung di Muar.

En. Jailani : cikgu Maths. ada kala kepala angin juga cikgu nie. bila kene mood yang tak berapa baik. hangus la kelas yang dia ngajar. sangat bagus bila mengajar. dan sangat bagus juga bila memberi denda jika gagal subjeknya. siapa yang dibawah target akan dapat denda bagi lelaki - jalan itik sepanjang koridor. perempuan - dijenting hidung menggunakan 'getah sayur'. kawan sekelas aku pecah jerawat di hidung selepas kene das tembakan dari cikgu. aku pun hampir kene tapi sempat semak markah lepas dari pagar gagal. selamat hidung aku. cikgu nie rajin berkebun pelihara lembu dan kambing. bila weekend ke pantai Telok Kemang jaga parking. kereta mahal ada tapi simpan dirumah dan sanggup menunggang motor ke sekolah.

En. Yusri : cikgu BM. orangnya cool. tak banyak cerita. kadang-kadang boleh sangap gak duduk dalam kelas. ngantok gila. tapi aku dan kawan-kawan ada aktiviti sendiri. hilang la ngantok.

Ustazah Norlaila : tentulah ajar PAI. sangatlah sabar orangnya dengan kerenah budak yang sengal. 

En. Abd Ghani : guru besar sek. minat yang sangat mendalam dengan hobi memancing. sanggup membeli enjin bot kuasa kuda untuk memancing di sungai Linggi. berkereta toyota lama warna biru muda no plat AG .... lupa dah.

En. Apendie : cikgu Muzik. suka aku lepak di library pinjam keyboard merapu la menekan-nekan memicit-micit keyboard tanpa haluan. ada masa berkaraoke lah aku ngan click.

Pn.Shanti : cikgu berbangsa India mengajar BI. garang siot. jangan nak macam-macam ngan cikgu. keje mesti beres. kalau tak beres duduk di koridor sampai habis kelas.

Pn. Safiah : guru kelas & mengajar BM semasa darjah 1. insan yang melatih aku masuk pertandingan bercerita & debat. setiap tahun wakil sekolah. sesiapa yang bising di dalam kelas dendanya memang best. bersedia la mulut kene 'selotape'. hahah buruk muka kene 'selotape' dengan tahan muka nak nangis sebab malu. aku terselamat dari terkene. hampir-hampir terkena juga dulu la.

sayang cikgu semua. termasuklah yang tidak tersenarai.

Thursday, May 14, 2009

YANG BERMINAT SILA HUBUNGI SAYA

Posted by take5shopOn9 at 4:40 PM 0 comments
perhatian!
kepada yang berminat dengan perfume yang berjenama dibawah boleh la hubungi saya di email
chempakalapis_v6@yahoo.com
ke semua adalah original yang diterbang khas dari negara timur tengah. sebagai usaha menyambung urusniaga sahabat disana.

100ml = RM130
8ml      = RM20


PILIHAN LELAKI
BURBERRY - BURBERRY MAN
BRUT - BRUT *TOP
CALVIN KLEIN - CK BE
CALVIN KLEIN - CK ONE
CALVIN KLEIN - ETERNITY
CHANNEL - ALLURE SPORT
DAVIDOFF - SILVER SHADOW *TOP
DAVID BECKHAM - ALTITUDE *TOP
DUNHILL - DESIRE *TOP
DUNHILL - DESIRE BLUE
FERRARI - BLACK
GIORGIO ARMANI - AQUA DI GIO
GIORGIO ARMANI - BLACK CODE
GIORGIO ARMANI - MANIA
GUYLOCHE - DRAKKAR DYNAMIC
HUGO BOSS - BOSS ENERGIZE
HUGO BOSS - BOSS IN MOTION
HUGO BOSS - BOSS NO 6 *TOP
JPG - JEAN PAUL
KENZO - KENZO AIR
JOOP! - JOOP GO
LACOSTE - HOT PLAY
LACOSTE - LYCOST HOMME
RALPH LAURENT - POLO BLUE
RALPH LAURENT - POLO DOUBLE BLACK
RALPH LAURENT - POLO SPORT
TOMMY HILFIGER - TOMMY BOY *TOP
TOMMY HILFIGER - TOMMY T BOY
TOMMY HILFIGER - TOMMY JEANS
VERSACE - FRAICHE


PILIHAN PEREMPUAN
BRITNET SPEAR - FANTASY *top~
BURBERRY - BURBERRY
BURBERRY - BURBERRY BRIT
BVLGARI - BVL WHITE
CAROLINA HERRERA - 212
CALVIN KLIEN - ESCAPE *top~
CALVIN KLIEN - EUPHORIA
CALVIN KLIEN - OBSESSION NIGHT
CHANNEL - ALLURE
CACHAREL - AMOR-AMOR *top~
CHRISTIAN DIOR - ADDICT 2
CHRISTIAN DIOR - FOREVER & EVER *top~
CHRISTIAN DIOR - JADORE
CHRISTIAN DIOR - MIDNIGHT POISON ~BARU!
CLINIQUE - HAPPY
DAVIDOFF - COOL WATER GAME
DAVIDOFF - ECHO
DUNHILL - DESIRE RED
D K N Y - BE DELICIOUS
ESCADA - ISLAND KISS
ESCADA - SUNSET HEAT
ESTEE LAUDER - BEYOND PARADISE
ESTEE LAUDER - PLEASURES *top~
GIORGIO ARMANI - ARMANI REMIX *top~
GIORGIO ARMANI - CODE
GUCCI - ENVY ME
GUCCI - RUSH 2
HUGO BOSS - BOSS INTENSE
HUGO BOSS - HUGO BOSS
ISSEY MIYAKE - MIYAKE
J. LO - LIVE *top~
JPG - JEAN PAUL
KENZO - AMOUR
KENZO - FLOWER
LANCOME - HYPNOSE
LANCOME - MIRACLE *top~
LACOSTE - INSPIRATION
MOSCHINO - I LOVE LOVE
PARIS HILTON - PARIS HILTON *top~
RALPH LAURENT - RALPH
RALPH LAURENT - ROMANCE *top~
S. FARRAGAMO - INCANTO SHINE ~BARU!
THE BODY SHOP - APPLE BLOSSOM *top~
THE BODY SHOP - WHITE MUSK
TOMMY HILFIGER - TOMMY 10
TOMMY HILFIGER - TRUE STAR
TOMMY HILFIGER - TOMMY GIRL *top~
TOMMY HILFIGER - TOMMY JEANS
VERSACE - RED JEANS
VALENTINO - VALENTINO *top~

Thursday, May 7, 2009

DI BAWAH LINDUNGAN KAABAH

Posted by take5shopOn9 at 1:32 PM 1 comments
alhamdulillah gembira sangat. tak perlu masa yang berjam untuk habiskan novel ini. sungguh menusuk kalbu membacanya walaupun dengan cara pdf sahaja.

kata khalid TKVDW sangat seronok dibaca. tapi hingga sekarang pdf tak kutemui. DBLK juga benar-benar menyentuh jiwa. tiap tempat yang dicerita dapat aku bayangkan. dimana tempatnya kota Padang-Pariaman-Paya Kumbuh-Bukit Tinggi. syukur kedatangan aku kesana dulu membantu aku menghayati tiap bait cerita Buya HAMKA.
Posted by take5shopOn9 at 9:37 AM 0 comments

Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck

Posted by take5shopOn9 at 9:09 AM 0 comments

                                                    hadapan rumah buya HAMKA                                                     


      BUYA HAMKA

BAPAK HANIFF

aku mencari novel ini. mula jatuh cinta selepas berjumpa bapak Haniff anak saudara buya HAMKA dirumah warisannya semasa kunjungan ke Maninjau, Kabupaten Agam dahulu. selama ini hanya aku tahu gelaran namanya sahaja. tidak tahu karya ini suatu yang sangat istimewa. bapak sangat baik dengan aku semasa kunjungan lalu. rindu dengan senyuman dan ceritanya tentang buya.

kelok Ampek Puluah Ampek perlu dilalui bagi berkunjung ke rumah warisan buya. dan bayangkan bagaimana buya berjalan kaki mencari ilmu ke bukit tinggi dari rumahnya di Melinjau. dengan menaiki bas sahaja hampir 2 jam ini kan pula dengan berjalan kaki.

buya sewaktu anak kecil seorang yang nakal tambahan ibu dan bapanya berantakan semasa usianya 10 tahun. bapanya orang ulama yang sangat menentang adat pepatih minangkabau. terlalu ikutkan pewarisan harta bagi anak perempuan sahaja.

novel TKVDW dengarnya ada kaitan kisah cinta buya sewaktu masa dahulu. aku perlu mencarinya.

Tuesday, May 5, 2009

GUSI BENGKAK

Posted by take5shopOn9 at 7:39 PM 0 comments
pulang dari PADANG diri diuji demam panas seminggu. kata doc suspek denggi. cukup enak para jururawat mengambil darah aku dibuat uji kaji. lenguh tangan terasa hingga sekarang. alhamdulillah demam denggi jauh dari diri aku. 

mungkin demam akibat perubahan cuaca agak sejuk dan dingin di BUKIT TINGGI ditambah aku dihujani di sana hari tue. atau pun ada mistik yang menghantui hingga terbawa pulang ke MALAYSIA. segalanya ALLAH yang mengetahui. namun perjalanan 5day 4nite di sana sungguh menakjubkan. indah sungguh bumi tuhan yang terbentang.

sekarang dan seminggu yang lepas susah nak menikmati hidangan kerana gusi geraham bongsu bengkak dikiri kanannya. dah macam orang tua pula waktu mengunyah makanan. jadi 2 minggu nie aku lebih suka berdiam dirumah. alangkah bagus jika orang di dalam rumah ini faham bahasa isyarat. mudah untuk berkomunikasi.

*sampai bila nak melepk sahaja*

About Me

My photo
Name It, You Get It Here!

Followers

PERSEMBAHAN BAHASA ISYARAT (MySL)

Loading...
 

...NanA r0cK... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei