Thursday, October 23, 2008

JANGAN MENGELUH

Posted by take5shopOn9 at 1:45 PM 0 comments
KITA BERTANYA : KENAPA AKU DIUJI?
QURAN MENJAWAB
"Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," ("I am full of faith to Allah") sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji org2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui org2 yg benar dan, sesungguhnya Dia mengetahui org2 yg dusta."
-Surah Al-Ankabut ayat 2-3

KITA BERTANYA : KENAPA AKU TAK DAPAT APA YG AKU IDAM-IDAMKAN?
QURAN MENJAWAB
"Boleh jadi kamu membenci sesua tu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
- Surah Al-Baqarah ayat 216

KITA BERTANYA : KENAPA UJIAN SEBERAT INI?
QURAN MENJAWAB
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
- Surah Al-Baqarah ayat 286

KITA BERTANYA : KENAPA RASA FRUST?
QURAN MENJAWAB
"Jgnlah kamu bersikap lemah, dan jgnlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah org2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu org2 yg beriman."
- Surah Al-Imran ayat 139

KITA BERTANYA : BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?
QURAN MENJAWAB
"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah (be fearfull of Allah The Almighty) kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan)."

KITA BERTANYA : BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?
QURAN MENJAWAB
"Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk"
- Surah Al-Baqarah ayat 45

KITA BERTANYA : APA YANG AKU DAPAT DRPD SEMUA INI?
QURAN MENJAWAB
"Sesungguhnya Allah telah membeli dari org2 mu'min, diri, harta mereka dengan memberikan syurga utk mereka… ?
- Surah At-Taubah ayat 111

KITA BERTANYA : KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
QURAN MENJAWAB
"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dari Nya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal."
- Surah At-Taubah ayat 129

KITA BERKATA : AKU TAK DAPAT TAHAN!!!
QURAN MENJAWAB
"… ..dan jgnlah kamu berputus asa dr rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dr rahmat Allah melainkan kaum yg kafir."
- Surah Yusuf ayat 12

Kalu engko nak mengeluh lagi …………jom gi ngaji

Monday, October 20, 2008

RIANGNYA RAYA

Posted by take5shopOn9 at 4:25 PM 1 comments

tarikh : 14hb october 2008
tempat : MySL Hall
acara : sambutan majlis hari raya aidilfitri MySL
juadah : - laksam
- soto
- laksa
- sate
- kuih raya (sumbangan pelajar)



baju dah ensem tp membuta kuliah en.rahman

pakcik pun samo lolap

is..kita nie pengapit pengantin, tp dorng dah apit kita

gambar keluarga

baby bersama dara pujaan MySL

dara pujaan

omak ayah nie nak buat cover majalah je


gembiranya kami beraya


Thursday, October 16, 2008

SI POLAN 2!!

Posted by take5shopOn9 at 5:11 PM 1 comments
owhh kawan kenapa lah hati kamu sungguh wangi macam kasturi dan adakah aku yang busuk macam bangkai. bukan salah aku klu sipolan-sipolan namanya diterminate. namun kamu masih inginkan sipolan semua. apakah perlu diberi kain merah untuk mudah sipolan berjalan ke arah kamu dengan membawa bekalan yang dipesan. ini bukan masalah Melayu mudah LUPA. tapi sipolan memang suka melupakan segala apabila bekerja dengan ramai orang. aduh memang hampeh aku tengok muka sipolan-sipolan yang macam tenggiling. buat bodo je dengan huru-hara kamu wahai kawan. betullah hatimu wahai kawan wangi pada masa ini. jika ditangan aku memag dah lama aku hapuskan nama yang ditaip lalu diprint & dapat penilaian yang sama dengan kawan-kawanku yang lain. apa guna pada nama yang tak tahu sumbangan idea dan usaha. aku doa pada kamu sekalian sipolan. mungkin ini hari aku dah kawan menerima kerenah kamu yang SENGAL. tapi jangan kamu lupa sipolan, masa akan datang pada kamu nanti. aku doa kamu sipolan jauhkan sikap PASSENGER..

Thursday, October 9, 2008

Siapakah JBI itu?Lu fikir la sendiri!!~

Posted by take5shopOn9 at 8:13 PM 0 comments
Sebuah kumpulan gangster menghadapi masalah untuk mengutip wang perlindungan daripada peniaga. Ini kerana pihak polis sering membuat intipan dan tangkapan. Ketuanya mengambil seorang Pekak untuk mengutip wang tersebut. Pada pendapatnya, tentulah polis sukar untuk menyoal siasat si Pekak tersebut. Maka si Pekak pun mula mengutip wang dan berjaya memperolehi RM50,000.

Walau bagaimanapun, dia menyembunyikan wang tersebut di suatu tempat rahsia.
Maka pada hari yang telah ditetapkan, ketua gangster mengarahkan orang-orangnya
memanggil si Pekak. Apabila dipanggil, si Pekak itu berpura-pura tidak dapat berkomunikasi dengan mereka. Lalu mereka pergi berjumpa dengan seorang jurubahasa isyarat (JBI).

Gangster : Mana wang tu?

JBI menunjukkan isyarat kepada si Pekak...

Si Pekak menunjukkan isyarat untuk "Aku tak tahu apa yang mereka katakan."

JBI memberitahu gangster tersebut. Dan gangster tersebut menghalakan pistol ke arah kepala si Pekak.

Gangster : Aku akan tembak kepala kau, Pekak...

Si Pekak menunjukkan isyarat "Duit RM50,000 tu aku telah sembunyikan di taman permainan di bawah kerusi yang ketiga dari pintu masuk."

JBI pun berkata kepada ketua gangster, "Dia tidak tahu dimana wang itu dan kalau kau nak tembak-tembaklah... "

P/S: yg pasti bukan aku tau!!~klu aku yg amik RM50,000, gerenti aku da blanje korg makan!~

SI POLAN !!!

Posted by take5shopOn9 at 1:31 AM 0 comments
kenapa mesti ada aku masih jumpa si polan itu. apakah si polan x punya otak hati? julingkah atau buta mata? hati aku sakit dengan semua si polan. dorang umpama NO ACTION TALK ONLY. klu ikut hati api aku memang kene lah semua polan tue. tapi aku waras lagi. boleh pikir sebabnya aku taknak dikata selfish. tapi semua polan tulah yang tak guna & penting diri. aku bukan mesin operator nak cakap berulang-ulang. tapi korang polan ada otak. gunalah untuk berpikir. jangan la guna kepala lutut memang korang polan tak dapat hasil. muka boleh jual tapi atitude ZZZEEEROOO. memang korang polan tak tahu apa maksud kerja berpasukan. yang polan tahu lepas untuk dirinya dan perjuangannya. tapi polan, adakah terfikir pasal tanggungjawab dengan kawan-kawan.

sape2 sahaja memang tak mahu bertugas dengan korang polan. susah nak communicate. dah korang polan bekerja tahu lah susah senang bekerja. mungkin sekarang korang polan sedap rasa hapy tapi tuhan akan membalas atas apa yang korang polan buat..

Tuesday, October 7, 2008

PERJALANAN SYAWALKU

Posted by take5shopOn9 at 1:03 PM 0 comments


iznurdini mohd fauzi


irdina dengan ayah


warna warni di aidilfitri

kenapalah 1 week je cuti raya tahun nie. macam orang bekerjaya pula. tak indah langsung. jadi terpaksalah aku dan keluarga memendekkan masa beraya di rumah saudara mara kerana banyak lagi tempat yang nak dikunjungi. tahun nie kali kedua beraya di rumah seremban. sepatutnya raya kali ini di kg jempol. tapi memandangkan pakchek terlantar di hospital ampang, kami membuat keputusan beraya di seremban. usai solat raya terus ke hospital ampang melawat pakchek yang terlantar tidak sedarkan diri sejak 21 hari yang lalu akibat stork. sebelah kiri badannya telah lumpuh. ini bahagiannya, belum tahu diri aku dan insan yang lain. hanya ALLAH yang mengetahui. ALLAH lebih menyanyangi..raya ke5 ketika keluarga aku sibuk bersiap untuk beraya di KL sambil menghantar aku pulang ke KLH. aku menerima panggilan telefon dari ahli keluarga pakchek, memberitahu telah kembali kerahmatullah pada jam 945 pg. tabahlah hati redha atas pemergiaannya. alfatihah ke atas rohnya..



About Me

My photo
Name It, You Get It Here!

Followers

PERSEMBAHAN BAHASA ISYARAT (MySL)

Loading...
 

...NanA r0cK... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei