Monday, April 25, 2011

Kuning Yang Tidak CERIA

Posted by take5shopOn9 at 3:53 PM
asalnya Sabtu yang lepas merancang mau makan lauk kenduri rakan sepejabat....(meraikan hari raja sehari anakandanya). apakan daya kita hanya layak merancang, namun keizinan hanya DIA yang lebih mengetahui. hingga hikmah itu, sampai ke hari ini aku cuba mentafsirkan sendiri.

entah kenapa mimpi yang berlaku malam tadi membuatkan aku tak boleh duduk diam. kuat sangat hati ini cuba untuk mengingati apakah yang terjadi. pagi itu, bangun dengan ceria. bersiram diawal pagi. sedangkan orang lain pacak matahari baru sedar dari mimpi. aku bulatkan hati dan kepal-kepal macam ais kacang pergi mencari apa yang ada dalam mimpi.

apa bila disoal orang tua hendak kemana? lancar aku jawap, melangsaikan hutang piutang. padahal mengikut jadual gaji yang tertampal didinding pejabat aku belum waktunya. hebatkan pekerja-pekerja disini, setiap kalendar meja telah tercalit tarikh kemasukan gaji pada setiap bulan. betapa pentingnya gaji. benarkah tujuan aku tadi? mungkin jawapan aku dari soalan orang tua ada betul, cuma sipi-sipi sahaja. yang sebenarnya...tak pun.

ferrari oren aku sebat, bawa seorang diri mencari tanda kuning. berpusing-pusing macam roller coster. yes!! jumpa juga akhirnya. pertama kali sampai. penuh sesak dengan kepala hitam. ada pesta ronggengkah hari ini. berdebar-debar hati nak berjumpa dengan Mr.I. sangat aku tidak berpuas hati dengan orang tengah sepatutnya perkenalkan aku dengan Mr.I, dia ni langsung tak mesra pelanggan. cakap dah la macam pondan berbelit-belit pulak. citt. aku yang tak faham ni lagi bertambah bengong. huh..citt poorahh. tak hingin aku. boleh dia kutuk aku depan-depan 'u jangan pikir melayang la'. rasa aku nak sepak je lutut ko.

aku bla je. sakit hati..........
akhirnya langsai juga hutang walaupun bukan tujuan asal. TATAPI....lain pulak yang terjadi.ehehemheme..bagaimana terjadi?apa yang terjadi? kenapa harus terjadi? aku sendiri tak boleh hendak fikir...
perjanjian tanpa dirancang. ala-ala blind date gitu..
mode blushing...terjumpa Mr.B
langsung terpikat dan angkat.


0 comments:

About Me

My photo
Name It, You Get It Here!

Followers

PERSEMBAHAN BAHASA ISYARAT (MySL)

Loading...
 

...NanA r0cK... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei