Tuesday, August 17, 2010

Terawih

Posted by take5shopOn9 at 11:04 PM
alhamdulillah malam ni ke 8 terawih bagi umat Islam di dunia. moga segala amalan & ibadah kita diterima sempurna oleh Allah. malam ini berkesempatan berjemaah di surau berhampiran rumah. inilah masa nak mengimarahkan surau & masjid. kalau hari biasa (selain Ramadhan) mungkin sukar nak berjemaah. masing-masing ada hal sendiri. sambil-sambil tu dapat la berkenalan dengan penghuni Sri Penara. inilah nikmat Ramadhan. Allah membuka pintu rezeki serta keampunan seluas-luasnya. amin..

sangat teringin & berhajat andai berpeluang mengerjakan ibadah Ramadhan di Tanah Haram. rindunya disana. moga Allah memberi kesihatan & kemampuan yang cukup bagiku untuk kesana semula. amin.. pernah juga bercita-cita mahu berterawih di perlbagai masjid. mahu merasai jemaah dan suasana terawih di kawasan lain. pasti ada kelainan. misalnya di surau ni, sesudah terawih witir 8 rakaat diselitkan tazkirah. tajuk hari ini berkaitan riba'. kembali refresh apa yang aku belajar dahulu.

makin semangat jadinya, dari suara & gaya penyampaian penceramah usianya masih muda.. bagus didikan orang tuanya mendidik anak menjadi insan mulia, insyaAllah.

p/s: istiqamah dalam semua hal


0 comments:

About Me

My photo
Name It, You Get It Here!

Followers

 

...NanA r0cK... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei