Wednesday, August 11, 2010

Ahlan Ya Ramadhan

Posted by take5shopOn9 at 8:58 PM
Pesta ibadah mengumpul segala amalan & pahala sedang berlangsung sekarang. pelbagai program TV yang menarik sempena menjelang Ramadhan hinggalah 30 Syawal nanti. malam tadi dah pun bermula drama terbaru Syurgamu Ramadhan (kalau tak silap). menarik juga jalan cerita. tapi tak bermakna kita leka dengan hiburan semata-mata. apalah kiranya usai terawih berehat sekejap menonton sebelum melelapkan mata di awal malam. i'Allah pagi-pagi nak bangun tahajud & bersahur. Siri Jejak Rasul musim terbaru ini sangat aku teruja nak mengikutinya. Cerita berkaitan Serikandi. Wanita-wanita yang dikasihi Nabi Junjungan kita Muhammad saw.

telah selesai 1 ibadah hari ini. bagaimana pula hari yang berikutnya? moga segala perjalanan harian kita diredhai Allah. bersama kita berdoa umur kita dilanjutkan agar cukup sepurnama Ramadhan dilaksanakan. sesungguhnya mati itu benar.

kawasan rumah aku ni dah mula orang bermain mercun roket. kalau aku tahu siapa yang main, nak juga terlibat sama. maklum la tradisi ini tidak akan aku tinggalkan. inilah kenangan atau pengukuh silaturrahim bukan sahaja di antara keluarga, malah 1 kampung. betapa meriahnya suasana di kampung menjelang Ramadhan. tak kira kecil, besar, tua, muda berduyun-duyun mengimarahkam masjid berterawih. kadang-kadang belum cukup rakaat terawih pisang setandan dah habis. indahnya suasana.

harapan pada diri, sentiasa muhasabah diri sepanjang bulan yang penuh barakah.

0 comments:

About Me

My photo
Name It, You Get It Here!

Followers

 

...NanA r0cK... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei