Friday, July 16, 2010

TENDA BIRU

Posted by take5shopOn9 at 6:23 PM
tak sengaja lewat depan rumahmu. ku melihat ada tenda biru. dihiasi indahnya jalur kuning. hati bertanya pernikahan siapa....

masih aku ingat lagi, pertama kali lagu ini aku nyanyikan semasa malam kebudayaan (camping sekolah). tiap group mesti hantar wakil untuk adakan live show. aku bukan la wakil group untuk menyanyikan lagu tenda biru. tapi terasa nak menyanyi sambil diiringan alunan keyboard cikgu Apendi. tak sangka rupanya aku mendapat tempat kedua dalam nyanyian tu. ada bakat terpendam ke? kejadian ini berlaku pada tahun 1995. wah lamanya.. dah 15tahun rupanya.

tetiba aku terasa nak nyanyikan lagi lagu ni. ditambah lagi dengan rasa feeling yang mendalam. Selamat Pengantin Baru untuk sahabatku yang dikasihi semenjak yang aku kenali hingga kini, Mohd Ramdan & pasangan.

hubungan kami sangat akrab di sekolah rendah dahulu. orang sekeliling juga faham, jika tidak ada salah seorang pasti tidak lengkap corum. sedikit sebanyak ada rasa yang tersimpan. masa dan keadaan memisahkan jarak kami. bulan mei yang lepas baru dapat bersua kembali, dengan status yang berbeza. dia tunangan seseorang. 9 julai 2010 selamat bergelar suami kepada pasangannya.

p/s: setiap yang berlaku ada hikmahnya. bimbinglah keluargamu menjadi perintis agama Allah.

0 comments:

About Me

My photo
Name It, You Get It Here!

Followers

 

...NanA r0cK... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei