Tuesday, June 22, 2010

Pudu Goal

Posted by take5shopOn9 at 5:05 PM
teguh berdiri selama 118 tahun akhirnya dengan satu suara roboh musnah tanpa tinggalan sejarah untuk bekalan warisan pada masa hadapan. ikut suara majoriti pasti tiada yang mahu Penjara Pudu dirobohkan, hakikatnya suara kita sangat kecik hendak didengari. erti lain berkuasa besarkah kita. dah terang-terangan pihak menteri mengatakan Pudu Jail bukan bangunan warisan.
suka atau tidak, kita dibawah pemimpin yang ada perlu terima semuanya.

betulkah detik hati aku? sabtu lepas (19.06.2010) baru sahaja melewati bangunan yang dipenuhi mural hasil karya banduan yang pernah disimpan disana. berjalan-jalan mahu ke Berjaya Times Square. sambil berjalan sempat juga mata melirik setiap pelosok dinding & bangunan. hati kecil teringin hendak mengetahui 1001 sejarah yang tersimpan disana. aku berkata, alangkah bagus jika dipelihara menjadi tumpuan pelancong. tiba-tiba tertanya, bagaimana jika dirobohkan suatu masa nanti? ada juga impian aku nak bergambar kenangan di tembok tinggi dan pintu besi coklat yang besar itu.

pagi tadi dalam keadaan yang mamai, telinga pantas mendengar dalam rancangan MHI Penjara Pudu telah dirobohkan malam tadi. sedih.

0 comments:

About Me

My photo
Name It, You Get It Here!

Followers

 

...NanA r0cK... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei