Wednesday, January 6, 2010

hidup menumpang

Posted by take5shopOn9 at 3:06 PM
nak dengar ke kata orang, bila hidup menumpang berpada-pada dalam hal. nak sedih? nak senyum? nak merenung?. dulu orang lain yang kene. sekarang batang hidung sendiri yang kene. panggilan telefon beberapa minit lalu..'hello, dik...kat mana ye?'. 'oh, kak..kat rumah (jujur jawab)'. 'tempat nana ngn piah ada lecture baru duduk. jadi kalau ada barang atas meja kemaskan lah sikit. sementara ni nana ngn piah duk meja kak shida & kak zhana ye. dorangkan cuti bersalin. ada ramai staff baru masuk jabatan, jadi tempat tak cukup. nanti dah buka opis baru boleh la masuk mana. dalam sem ni la nak buat opis tue.' 'oh..jadi sampai bila kitorg nak duduk meja tue? so staff baru tue kekal la duk meja kitorang?'. 'dorang cuti dalam bulan 2 naik la semula. betul la dorang amik terus meja tue'.

cepat je mulut kata YA. sambung lagi... 'kontrak sampai bila?'. 'i'ALLAH bulan 3'.

aku tak kisah. aku akan berada di pejabat semasa waktu bertugas. luar jadual.. mungkin jadi keluang. merayau..cuma risau dengan piah. mungkin berbakul sumpah yang kuar dr mulutnya..
moga dia terima dengan hati yang lapang..

alangkah seronok ada tempat khas sendiri bersama rakan-rakan setaraf..

1 comments:

wan nadiah on January 6, 2010 at 4:26 PM said...

kesian ko nana.
sabar la. insya Allah, ada tempat ko sndiri nt
:)

About Me

My photo
Name It, You Get It Here!

Followers

PERSEMBAHAN BAHASA ISYARAT (MySL)

Loading...
 

...NanA r0cK... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei