Friday, July 26, 2013

Kisah Duit Raya

Posted by take5shopOn9 at 8:46 AM
Assalamualikum & salam sejahtera ke atas kalian.

Hai Mr. B, kesian kamu kan dah lama tak dibelai dan bersayang-sayang. Today is Friday + 17 Ramadhan + Nuzul Al-Quran + Penghulu Segala Hari = Moga kita mendapat rahmat dan berkatNya :)

Lagu raya pun dah kederangan di corong-corong speaker radio. Aku belum feel nak raya lagi. Apsal ye? Maybe still single? Cliche sangat. Anda semua dah mula beratur di bank untuk tukar duit raya? Kenapa entry aku ni banyak sangat "?"..ish macam 'KakNAM'. siapa 'KakNAM' jangan tanya aku sebab, aku pun tak kenal.

Apa kisah duit raya korang? Dulu dapat banya ke? Agaknya budak zaman sekarang demand tak duit raya? Alkisahnya bebudak sekarang tak reti nak jaga maruah tuan rumah la. Dapat je duit terus zapppp..koyak sampul tengok berapa helai. Lepas tu warna apa? Hati aku pun sama juga zapppp tau. Payah payah aku beratur minta sampul ceria-ceria Aidilfitri dorang boleh koyak lepas tu buat sampah depan rumah aku. Lagi sentap..'Haaaa dua hengget je?' Kalau dah ahli keluarga tu..aku diam + senyum je. Orang luar, aku terus masuk bilik tutup pintu makan biskut raya.

Seingat zaman aku dulu la, trend raya kitaorang adik beradik round 1 kampung nak makan biskut raya. Duit tu ikut rezeki, orang bagi aku ambil, tak dapat kita teruskan misi rumah sebelah :). Bab kira, aku tak pernah kira depan adik-beradik, takut dorang terasa. Sebab, yang pastinya aku memang selalu dapat lebih dari dorang. hihihi..

Aku single lagi raya tahun ni..masih boleh dapat duit raya kan? Cliche lagi..

2 comments:

Unknown on November 9, 2015 at 4:25 PM said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Unknown on December 28, 2018 at 4:57 PM said...

Unable to log in my account in Itbit
Are you trading with the login issues in Itbit? Login issues are bothersome and need to be fixed soon so that users can begin their account and concentrate on trading. In order to determine login issues, you can always get in touch with the elite authorities who have all the innovative and convenient techniques that help in fixing the error instantly. You can contact the team of experts by dialing Itbit helpline number which is available at every place of the globe and users can ring them as per their requirement.
blockchain support
blockchain support number
how to contact blockchain support

About Me

My photo
Name It, You Get It Here!

Followers

 

...NanA r0cK... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei