Monday, October 25, 2010

Twients Girl; Sophie Kinsella

Posted by take5shopOn9 at 9:39 PM

sekarang sangat asyik menghabiskan novel tebal ini. bagaimana aku boleh berminat untuk menghabiskannya? ini semua atas dorongan seorang student dari IPIK. mulanya, hanya berbual kosong tentang bagaimana hendak meningkat penguasaan Bahasa Inggeris dan minat untuk membaca terutama bahan Inggeris. baca semua orang boleh baca..tapi adakah boleh menterjemahkan sebijik macam dalam penulisan asal?

susahkan nak menghayati cerita yang bukan bahasa ibunda kita. masalah bagi aku apabila mencari bahan cerita Inggeris ialah kebanyakkan cerita ada fiction. terlampau sangat dengan alam fantasi. otak sihat aku ni selalu sangat menyangkal benda-benda yang mengarut & tak pernak wujud dalam alam nyata. jadi setiap pemilihan bahan, semuanya tak berkenan denga hati.

tibalah suatu hari di library IPIK. student ni suruh aku mencari buku yang depan kulit ada cop 'Bestselling Author'. tahu apa yang aku jumpa? tajuknya 'Ketika Cinta Bertasbih', sama juga kerana ada cop yang tertera di depan kulit. lantas dia menghulurkan aku buku ini, dalam masa 2 minggu aku mesti habis membaca. kiranya aku dan dia berlumba untuk habiskan membaca. owhh mengapa begitu ilmiah pertarungannya. dengan penuh keyakinan aku terima.

dalam masa 4 hari aku dah sampai cahpter 9. kira bagus la bagi aku baru dalam siri membaca. rasa tak mahu lepaskan peluang yang ada untuk membaca sahaja. aku bangga dengan diriku ini..

0 comments:

About Me

My photo
Name It, You Get It Here!

Followers

 

...NanA r0cK... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei